4 mei 2017 Geraldton – Coral Bay - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu 4 mei 2017 Geraldton – Coral Bay - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

4 mei 2017 Geraldton – Coral Bay

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

04 Mei 2017 | Australië, Coral Bay

Gisteren lukte het niet goed met de foto’s, o.a. de foto’s van de Pinnacles waren er niet op gekomen. We hebben er net 5 nieuwe foto’s bij geladen (dag 3 mei). Vandaag was vooral een reisdag, 720 km, vroeg op en om 7:00 reden we. Er reden in het begin veel "roadtrains": vrachtwagens tot maximaal 36,5 meter lang. We waren gewaarschuwd dat ze doordenderen en dat je voor ze aan de kant moet gaan. Dat viel mee. Bij een stop kwamen ze een praatje maken en vertelden ze dat ze onder de indruk zijn van die oude Volvo's. We hebben onderweg de Stromatolieten bekeken, dit zijn microbiologische organismen die al miljarden jaren voorkomen en die ook in zeer extreme omstandigheden kunnen overleven. De baai is 2 keer zo zout als de zee en meeste dieren kunnen hier niet overleven. Er was een mooie pier in zee gemaakt, maar echt een mooi en duidelijk beeld van de stromatolieten kregen we niet. We hebben om en om gereden, Hans natuurlijk aan het slapen als Majohrie reed. Vlak bij ons hotel is de Steenbokskeerkring, in Het Noorden is de kreeftskeerkring de equivalent. Op 21 december staat de zon loodrecht boven deze grens en is het dus zomer op het zuidelijk halfrond. We zijn met deze grens ook in de tropische zone gekomen. Hotel ziet er goed uit, soort van camping met huisjes en appartementen. Coral Bay is een vakantiedorp aan de kust waar een prachtig koraalrif vlak voor de kust ligt en het is door een enthousiast stel gebouwd. Er is in de wijde omtrek verder niets aan bebouwing. Alles moet ook aangevoerd worden over de weg of water. Lekker afgekoeld in het zwembad en vanavond gaan we met de groep (13 auto’s) uit eten. Morgen het water op en zeedieren spotten en snorkelen!

• 04 Mei 2017 - 21:15

Anneke:

Morgen fijne dag geniet er lekker van

• 04 Mei 2017 - 21:47

Jaap En Magda De Wijs Snijders:

Hola Hans en Majohrie,

Wat leuk jullie impressies te lezen!! Jullie maken weer veel mee. En afzien natuurlijk.
    Wij zijn vandaag vertrokken en reden vlot naar Stuttgart.
    En wie komen wij onderweg tegen: Piet en Agnes in de trouwe Duett. onvoorstelbaar!!
    Mooi oud en dynamisch centrum hier. lekker gegeten en morgen naar Porsche museum en State Gallery.

kortom, het gaat ons ook goed!! Volvo groet Magda en Jaap

P.S. wel meer foto's maken waar jullie op staan hoor!! Al een selfiestick gekocht???