31 mei: Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu 31 mei: Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

31 mei: Sydney

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

31 Mei 2017 | Australië, Sydney

Vandaag moesten de auto’s worden ingeleverd, gelukkig maar 15 km vanaf het hotel. Om 10:30 reden we weg en rond 12:00 kwamen we met een taxi terug. Inleveren verliep erg soepel. De Kattenrug heeft het zeer goed gedaan, alleen het kabeltje van het linker raam was kapot bij afhalen van de auto’s, maar kon snel gerepareerd worden. Slechts 0,5 liter motorolie toegevoegd, ik schat dat hij totaal een liter verbruikt heeft. Eén rubber bevestiging van de bodemplaat is losgescheurd, waarschijnlijk tijdens het rijden van de Oodnadatta track. De andere sterkere bevestigingen houden de plaat op de juiste plek. Verder niets, ook geen lekke banden. We hebben totaal 12150 km gereden en bijna 1100 liter benzine getankt. De auto deed 1 op 11,15. Australië is duur, maar de benzine goedkoop, gemiddeld € 1,04.
Gisteren in de Blue Mountains is het onderhoudsteam door een kleine vrachtwagen van achteren aangereden. Geen persoonlijke schade, maar wel een flinke deuk achter in de auto. Gelukkig zijn ramen en achterklap heel gebleven.
We zijn vanmiddag via parken naar het Opera House gelopen. Het betonnen dak is helemaal bedekt met tegeltjes, dacht altijd dat het een metalen kap was. Onderweg door de parken ook (weer) een groot oorlogsmonument, vooral WO 1 heeft behoorlijk impact gehad, maar ook vele andere oorlogen waar elke keer hulp geboden wordt aan het westen (UK). Vlak voor het Opera House is in het park een tijdelijke tentoonstelling, met allerlei kunst met lichteffecten dat vanavond in het donker aangaat. Bij een kopje koffie op een terras kwam een papegaaitje op onze tafel zitten en pikte 2 suikerzakjes uit het potje en ging op een randje samen met een vriendje de suiker opsnoepen. De serveerster pakte de zakjes af en joeg ze weg toen wij foto’s hadden gemaakt. We hebben een boot naar Manly genomen zodat we het Opera House en de Harbor Bridge vanaf het water konden zien. Op de terugweg lieten de golven de grote boot behoorlijk steigeren. Openbaar vervoer, met o.a. deze boot werkt op een ov-pasje, erg gemakkelijk en niet duur. We zijn via de stad terug gelopen. Het afscheidsdiner was erg leuk met z’n allen aan twee lange tafels, eerst nog vele speeches en “prijsjes”. Morgen hebben we nog een rondrit door de stad en een rondleiding in het Opera House. Vrijdagmiddag weer terug naar huis.

• 01 Juni 2017 - 18:30

Truus Van Betteray:

zit het er alweer op wat ging de tijd snel goeie reis terug lief ma

• 02 Juni 2017 - 07:39

Jaap En Magda De Wijs Snijders:

Nou Hans en Majohrie, gefeliciteerd; jullie hebben het gehaald!! fantastisch.
    En wat fijn dat de Katterug het zo goed gehouden heeft! En mooi he, om te eindigen in Sydney. Wij vinden het een geweldige stad!!
    Dank voor alle reisverslagen.
    Eventjes bijkomen en weer wennen. tot gauw, Magda en Jaap