1 september: Cork naar Killarney - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu 1 september: Cork naar Killarney - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

1 september: Cork naar Killarney

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

01 September 2012 | Ierland, Killarney

Na een uitgebreid ontbijt Cork verlaten en de kust opgezocht. De groep komt om 10 uur met de boot aan en gaat via het binnenland naar het hotel. We besluiten de zuidkust te volgen en via smalle landweggetjes met leuke vergezichten en veel heggetjes, langs baaien en vissersdorpen naar Mizen Head. Onderweg bij The Pink Elephant, een knalrose geschilderd hotel koffiestop.We zijn buiten in de frisse lucht gaan zitten omdat er een mooi uitzicht op de baai was.
Mizen Head is het zuidwestelijkste landpunt van Ierland waar een vuurtoren gestaan heeft. Marconi heeft vanaf het plaatsje Crookhaven,10 km voor Mizen Head, geprobeerd berichten naar Amerika te sturen, wat toen niet lukte. Wel heeft een schip uitgerust met zijn apparatuur voor de kust hulp kunnen vragen toen het in de problemen zat. Een video over zijn leven werd getoond. Verder is het een ruig landschap met lage begroeiing en veel inhammen waar de zee beukt. Zeker met de zeewind die nu waait. Veel mensen met verrekijkers (vogelaars) waren bij de punt.
De snelste route naar het hotel genomen. Dit ging door een prachtig stuk natuur en het Killarney-natuurreservaat. Helaas geen foto’s vanwege de miezerregen. Wel hebben we tot 5 uur de kap open kunnen houden, maar helaas het laatste stukje niet.
Morgen komen we weer door dit gebied, dus dan in de herkansing.
Mooi hotel aan een meer met alle kamers uitkijkend op het meer.
's Avonds met de groep verenigd en gezellig met elkaar aan het diner in het hotel-restaurant met uitzicht op het meer met bergen op de achtergrond.

• 02 September 2012 - 11:16

Theo:

Jullie zijn nu in het mooiste deel van Ierland aangekomen. En zo te lezen alle weertypes op één dag. Opnieuw weer mooie foto's. We genieten hier met jullie mee.
    Tip: probeer de gerookte zalm met Iers brood en een Guinness natuurlijk. Bijvoorbeeld in Roundstone.