2 september: ring of Beara - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu 2 september: ring of Beara - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

2 september: ring of Beara

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

03 September 2012 | Ierland, Killarney

Max had onze gereviseerde dynamo meegenomen en Hans is begonnen met de dynamo’s om te ruilen, zodat ook de originele v-snaar weer erop kan. Nu geen jankende snaar meer.
We reden om 11 uur weg. De laatste Jaguar was vlak voor ons vertrokken, maar de rest was allang weg.
Het eerste stuk hadden we gisteren al gereden. Hans reed lekker door om tijd in te halen, hoewel: sneller als 50 km gemiddeld lukt niet op deze wegen. Kronkelig, smal, een pas over en zondagrijders drukken de snelheid. Bij onze eerste stop haalden we al een hele groep Jaguar rijders in, het was hun 5de stop omdat er genoeg moois onderweg is.
Met de zon ziet alles er anders uit. De natuur laat zich hier van zijn mooiste kant zien. Bloeiende Fuchsia’s en andere bloemen geven kleur in dit groene landschap. Zo ook de bruine, zwarte en bonte koeien, de massa’s schapen en dan natuurlijk de meren en baaien met het blauw van de lucht gereflecteerd. De natuur was prachtig, vooral langs de kust waar vaak heel veel kleine rotseilanden liggen. De bloemen bloeien hier nu volop, mogelijk dat de bloeiperiode hier veel later is dan in Nederland.
Lekker geluncht bij … Murphy’s. Toen nog een wit weggetje waar maar 1 auto kon rijden, elkaar passeren was terugsteken. Het werd uiteindelijk nog stevig doorrijden omdat de bus naar het restaurant om 17:40 uur zou vertrekken. We kwamen om 17:35 aan, gelukkig stond de bus er nog 10 minuten later, toen we ons hadden opgefrist en omgekleed. We zijn naar Kate Kearney’s Cottage geweest waar we met de groep hebben gegeten en een Ierse band traditionele Ierse muziek speelde. Twee dansers lieten de Ierse dans zien. De bandleden gaven ook uitleg t.a.v. het ontstaan van diverse instrumenten en muziekstukken.

• 04 September 2012 - 09:02

Susanne Belger:

Hans en Majohrie,
    Wat een heerlijke reis maken jullie! Heb wederom genoten van je verslagen,heb mijzelf beheerst en alle verslagen[tot nu toe] achter elkaar gelezen,net een boek! Wat een ruw landschap en typische huisjes,smalle weggetjes!
    Veel plezier ben benieuwd naar de rest..
    Susanne