Dag 14, 20 dec. Perito Moreno – Bariloche - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu Dag 14, 20 dec. Perito Moreno – Bariloche - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

Dag 14, 20 dec. Perito Moreno – Bariloche

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

21 December 2011 | Argentinië, Buenos Aires

We konden ontbijten in een plaatselijk hotel en reden ongeveer 8:00 weg. Een forse afstand vandaag: 795 km met 50 km onverhard en 50 km slecht wegdek. Vooral het laatste baarde ons zorgen, wielen die in diepe gaten vallen kunnen grote problemen geven, waarschijnlijk had het draagarmscharnier het ook in zo’n gat begeven. De 50 km onverhard viel erg mee, we konden redelijke snelheid houden (60 km/uur) en van het slechte wegdek waren de meeste gaten al gevuld en delen waren opnieuw geasfalteerd. Bovendien kom je vaak maar 1 a 2 keer per uur een tegenligger tegen, zodat je meestal in het midden van de weg kan rijden en zo veel gemakkelijker de gaten aan de zijkant ontwijken. Na verloop van tijd werd het landschap groener en vriendelijker om in een soort van Alpen/ Beieren te eindigen. Hier zitten ook veel Duitsers en ons hotel heet veelzeggend Edelweiss. Een soort brem bloeit op dit moment volop en we reden door gele hagen, daarvoor vaak lupinen, met hun blauwe/ paarse kleuren geweldig mooi contrasteren met de gele brem. Hier liggen de mooiste nationale parken en de veelheid van vakantiewoningen geeft wel aan dat ook de Argentijnen dit wel een heel mooi deel van Argentinië vinden. Onderweg zagen we een mooie bandenzaak, daar hebben we de lekke band van Jaap laten plakken en hebben wij twee nieuwe banden aangeschaft ter vervanging van de reservebanden met weinig profiel. Het verliep allemaal zeer voorspoedig behalve de visa betaling, deze moest zo uitdrukkelijk gecontroleerd worden, dat we uiteindelijk maar in dollars hebben betaald. Omdat we onderweg ook nog iemand hebben geholpen met motor problemen, kwamen we pas rond 21:00 bij het hotel aan. Het buffet was prima (Wiener schnitzel, hoe kan het ook anders). Ook internet schijnt het hier prima te doen, dat is mooi want dan kunnen we drie dagen verhalen uploaden….. Morgen laatste dag in Argentinië, dan gaan we Chili in. Het lijkt geen zware dag te worden (wel deels berg rijden) en zijn van plan om morgen eerst eens (voor het eerst) in een supermarkt te gaan winkelen. Hans is de oploskoffie met een soort van waspoeder melk langzamerhand wel beu, hopen dat ze koffie pats, of anders gemalen koffie voor ons 12 volts koffie apparaat hebben.

• 21 December 2011 - 07:43

Juul:

Fijn dat ik even tijd kon vinden om jullie drie dagen te lezen. Wat een wisselende landschappen komen langs jullie glijden. Goed jullie auto weer OK is, het is wel een aanslag op zo'n oudje. Beetje zielig, maar er wordt ook nietzuinig met jullie omgesprongen met deze lange ritten met kuilen. Mooie Kerst gewenst!

• 21 December 2011 - 08:30

Ton Van Waard:

Geweldige foto's! Keep 'm coming!
    Lijkt mij een heerlijk avontuur wat jullie aan het beleven zijn. Geniet ervan!
    Grt, Ton.

• 21 December 2011 - 08:35

Ingrid:

Wat een enorme ervaring moet deze reis zijn. Ik krijg bijna heimwee als ik naar de foto's kijk (al ligt mijn ervaring in Bolivia en niet in Argentinie of Chili). Veel plezier en fijne kerstdagen!
    gr. Ingrid

• 21 December 2011 - 08:50

Carine:

Wat een super reis maken jullie! Door alle verhalen en foto's krijg je een goede indruk van wat jullie allemaal meemaken. Goed te lezen dat alles min of meer voorspoedig verloopt. Geniet ervan en heel fijne (feest)dagen voor jullie gewenst. Hartelijke groeten, Carine

• 21 December 2011 - 10:00

Susanne Belger:

Waar gaan we morgen heen,moet wel een beetje opletten om jullie bij te kunnen houden!

• 21 December 2011 - 12:09

Bob En Anneke:

WE genieten dankzij jullie kaart ontzettend van jullie verslagen en reizen een beetje mee.
    Wij wensen jullie heel fijne Kerstdagen en wensen en hopen dat jullie in de toekomst nog vele
    mooie reizen zullen maken!
    Hartelijke Groeten van Bob en Anneke

• 21 December 2011 - 14:38

Cor & Anki:

Wat een geweldige ervaring voor zowel jullie als de auto. Dat laatste gegeven de toestand van een aantal wegen. We lezen regelmatig jullie verslagen en bekijken de foto's. Fijne feestdagen (wordt er dan door gereden?) en een probleemloze voortzetting van de reis.

• 21 December 2011 - 15:01

Nel Dekker:

Hallo weer even naar de reisverslagen gekeken, wat een onderneming en wat een mooie omgeving waar jullie doorkomen zielig voor de auto als je zo oud bent en je moet dit allemaal meemaken(geintje) we wensen jullie goede feestdagen en een goede reis.
    en we maillen weer.
    groetjes en een dikke knuffel,
    Arie en Nel

• 22 December 2011 - 14:52

Joan Van De Lustgraa:

Lieve Hans en Majohrie,

Jullie zijn in een compleet andere wereld!!!!! Hier druilt het al de hele dag, is het om 16.00 uur al donker, maar ik mag niet klagen want we hebben wel een temperatuur van 12 graden + Celcius.
    Tjonge, wat maken jullie veel mee. Houd de fraaie Volvo vooral heel en het belangrijkste is natuurlijk dat jullie ongeschonden, maar wel met heel veel ervaringen, weer veilig finishen.

Veel liefs en groetjes van Joan