Dag 37, 12 jan. Cali – Medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu Dag 37, 12 jan. Cali – Medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

Dag 37, 12 jan. Cali – Medellin

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

13 Januari 2012 | Colombia, Medellín

Gisteravond kregen we een drankje en presentje (knipperend Volvo embleem) aangeboden van de importeur van Volvo in Columbia. Daarnaast bood hij ook een wervelende Salsa show aan. Drie jonge stellen in flitsende pakken lieten even wat voetenwerk zien, prachtig! Ook was er wat pers verzameld en is Hans voor Pacific TV (?) geïnterviewd. Het buffetdiner (vis en vlees) was erg lekker.
Vandaag een korte afstand: 400km, echter er staat wel 11 uur reistijd voor. Het liep allemaal erg lekker en we dachten al snel dat we veel te vroeg waren opgestaan (7:00 uur reden we weg) en dat we al om 14:00 of 15:00 in Medellin zouden komen. Echter er was nog een hele steile berg te gaan, 3000 meter hoog. Vrachtwagens kropen omhoog en vaak was er geen ruimte om op de zeer kronkelige weggetjes in te halen. De motor kreeg het ook een aantal keren Spaans benauwd en dreigde af te slaan. Gauw aan de kant en een fles water over de benzinepomp bracht uitkomst. Ook beide ventilatoren hadden dan de watertemperatuur al weer terug weten te brengen naar acceptabele waarde. Majohrie heeft op de berg wel drie keer water moeten gieten. In Medellin ging het helemaal fout en kwamen we in de sloppenwijken terecht omdat we het metrostation waar we af moesten slaan niet zagen. Ook de straat waar we heen moesten stond niet aangegeven, of we hebben het bord gemist. Na 1,5 uur cirkelen (en Majohrie twee keer de pomp begieten) kwamen we bij het hotel. In deze zeer hectische stad stond voor het eerst het zweet op de rug van Hans, maar we hebben het er toch maar goed van afgebracht, echt teamwerk!
De natuur was weer prachtig, mooie bergen en dalen, veel bomen, bamboe, palmen en suikerriet. Ook her en der een riviertje en een waterval. Ook in dit gebied is er uitdrukkelijke militaire aanwezigheid, op toppen van bergen, bruggen, dorpjes ingang en uitgang en her en der op straten. Als er een tweebaans weg is, dan wordt één baan met pionnen afgesloten en dan moet men zich laten controleren door een militair. Ook vandaag konden we overal zonder controle verder, kennelijk zien ze geen kwaad in ons. Ook weer volop vriendelijkheid, duimen en zwaaien.
Voor het hotel stond een Volvo P1800 uit Columbia en op de parkeerplaats een paar oude auto’s waaronder een mustang en 2 vooroorlogse auto’s.
Morgen is het advies om 5 uur te gaan rijden ivm een steile berg en het vele vrachtverkeer. Het zal dan rustig zijn in de stad, maar nog wel donker. Hier rond de evenaar is het om 6 uur licht en 18.00 uur donker. Waarschijnlijk wordt het 14 uur rijden over 600 km en zal zo de langste rijdag van allemaal worden. Ik ben benieuwd. Het zullen de laatste loodjes zijn voor onze Volvo, voordat ze verscheept wordt naar huis. Al met al heeft ze zich heel goed gehouden en zijn we blij dat we deze mooie tocht met haar gereden hebben.

• 13 Januari 2012 - 08:27

Ton Van Waard:

Het gaat hier dus echt over de laatste loodjes de het zwaarst (wegen) zijn... Blijven gieten en vooral blijven genieten. Mooi reis, mooie ervaring!

Grt, Ton.

• 13 Januari 2012 - 09:05

Susanne Belger:

Jongens,het gaat te snel! Geniet iedere keer van de verhalen,maar is het echt nu al bijna voorbij?????

• 13 Januari 2012 - 11:30

Ria Bijnsdorp:

Ik geniet, geniet, geniet en heb genoten van al jullie verhalen en foto's. Een prachtig vakantieboek houden jullie ( en ik ) er van over, daar zullen jullie nog vaak aan terug denken en over praten. Wat een teamwork, petje af!
    Geniet nog even van een paar dagen avontuur en kom heel terug.a.u.b. Rij safe!!!!!
    Lieve groet

"tante" Ria

• 13 Januari 2012 - 16:20

Nel Dekker:

Hoi daar zijn we weer wat leuk om te zien dat er zoveel fam. met onze nicht meeleven, en beleven ,de laatste km. zijn echt het zwaarst maar dan heb je ook wat, een mooie reis om op terug te kijken nog even en dan is het voorbij geniet zolang het kan.

lieve groet van Arie en NEl.

• 13 Januari 2012 - 19:29

Jacqueline:

Hoi,

De laatste reis is bijna in zicht wat is dat snel gegaan,en wat hebben we genoten van alle verslagen nog even en dan zitten jullie weer gewoon in het kouwe nederland.maar geniet nog maar even van de laatste kilometers en van jullie grote avontuur rij vooral voorzichtig en dan zien we jullie wel weer in onze straat toi toi toi en tot gauw.

Groetjes Dick Jacqueline

• 14 Januari 2012 - 00:05

Bob:

Hai luitjes , het is nu de 14 de als ik dit lees , dus gefeliciteerd met Mark's verjaardag .
    Nog veel succes met de laatste loodjes en tot gauw .
    gr Bob