Dag 18, 24 dec. Santiago – Caldera - Reisverslag uit Caldera, Chili van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu Dag 18, 24 dec. Santiago – Caldera - Reisverslag uit Caldera, Chili van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

Dag 18, 24 dec. Santiago – Caldera

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

26 December 2011 | Chili, Caldera

We hoorden dat alle 6 monteurs de hele dag van ’s ochtends vroeg tot 17:00 uur bezig waren geweest met reparaties in Santiago. Gelukkig hebben we na het probleem van de bovenste draagarm geen problemen meer gehad, de auto blijft het goed doen. De afstand vandaag was 912 km. Veel over autobanen en de andere stukken waren goede tweebaanswegen. Het gebied veranderde en werd steeds minder groen, ook kwamen er steeds minder dorpjes. Ondanks dat je door eindeloze vlakten gaat is de omgeving veel gevarieerder dan bv Patagonië. We hebben heerlijk geluncht (Hans vis/ zalm, Majohrie kip) aan het strand bij La Serena. Aan het strand waren veel pelikanen.
In Caldera zaten we in één van de drie hotels, ons hotel bestond voornamelijk uit een soort van vakantiehuisjes, met badkamer, keuken, slaapkamer en zitkamer. Er waren meestal twee verdiepingen, wij hadden ook een bovenverdieping met eigen trap en balkon met uitzicht op het stadje aan de baai.
’s Avonds bij het diner kregen we o.a. voorlichting van de hoofdarts t.a.v. symptomen en voorkomen van hoogteziekte. Dit zal over enkele dagen gaan spelen. We hebben onze kerstwensen kunnen inspreken bij team 83, het blijft vreemd kerstmis te vieren in de warmte. Het is hier hoogzomer en kerstbomen, kerstversiering en soms nepsneeuw zie je hier overal.

• 26 December 2011 - 10:10

Ineke Jonas:

Ik geniet van jullie verslagen en ik wil jullie fijne kerstdagen wensen en heel veel plezier en geluk met de verdere reis. Ineke Jonas

• 26 December 2011 - 11:16

Marcel Dehue:

Hoi Hans en Majohrie,
    Me veel plezier lees ik steeds jullie verhalen en bekijk de foto's. Daardoor heb ik/hebben we een goede indruk hoe het geheel verloopt. Het enthousiasme schreeuwt je toe!
    Vanuit een, voor december, zacht Muiden wensen wij jullie een prettige Kerst en al een goed en gezond 2012 met een behouden aankomst terug in Nederland.
    Met vriendelijke groet, ook van Mariette,
    Marcel