Dag 17, 23 dec. Santiago - Reisverslag uit , van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu Dag 17, 23 dec. Santiago - Reisverslag uit , van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

Dag 17, 23 dec. Santiago

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

24 December 2011 | ,

In alle vroegte de kleppen gesteld, was niet echt nodig, slechts een paar klepspelingen iets bijgesteld, geeft wel een goed gevoel dat het in ieder geval gecontroleerd is. Meteen na het ontbijt met Magda en Jaap de stad in. Gelukkig is het centrum op loopafstand en is het centrum redelijk klein (stad herbergt wel 4 miljoen inwoners en met omringend gebied 7 miljoen). Eerst naar het presidentieel paleis waar waarschijnlijk een belangrijke bijeenkomst plaats vond. Bij Starbucks koffie gedronken. Ze zijn ook overal hetzelfde. De kathedraal, voormalig station en diverse overdekte winkelstraten bezocht. Ineens stonden we ook op het Pasaje Matte, de straat waar Jaap zijn ouders een tijd gewoond hadden.
Later met een kabeltrein de berg op wat een prachtige uitkijk over de stad gaf.
Om 17:00 uur werden we met 3 bussen opgehaald om naar het automuseum gebracht te worden. Het was een prachtige privé collectie met zeer verschillende auto’s uit Amerika, Europa en Japan. Het was goed verzorgd, drank en hapjes werden door het hele museum heen gebracht en er was een zangeres.
Buiten werd nog een groepsfoto gemaakt. We kregen allemaal een zonnehoed met buttons als herinnering aan deze bijzondere gebeurtenis.
Terug bij het hotel met Magda, Lieset en Fred gaan eten bij een restaurant op een binnenplaats met -tig restaurants en dus -tig Volvorijders.

• 24 December 2011 - 08:36

Dick Waanders:

Hoi hans & majohrie;

Afgelopen week heb ik het nog over jullie gehad met een vriend van mij die vertelde dat zijn broer aan deze trip meedoet, heb de afgelopen dagen jullie reisverslagen gelezen en het is een hele belevenis zo te zien, tevens naar een paar filmpjes van team 83 gekeken van Johan Vloon uit Zutphen.( de broer dus ). De foto's welke jullie hierop plaatsen geeft een duidelijke indruk van wat jullie allemaal meemaken. Geweldig gewoon.
    Wij wensen jullie een voorspoedige reis en Fijne Kerstdagen en een gezond 2012!!

dick & jacqueline

• 24 December 2011 - 09:35

Elisabeth Middelkoop:

Hele fijne kerstdagen gewenst daar en een heel gelukkig nieuwjaar!!!
    Bart en Elisabeth

• 24 December 2011 - 10:09

Frans En Mieke:

Fijn te lezen dat jullie nog rijden en het zo naar jullie zin hebben. Wat zien en beleven jullie veel.
    Wij zitten nu in thailand phuket en genieten ook volop. Bij ons gaan we over twee uur al kerstavond vieren. Bij jullie duurt dat nog even. Maf he.

Merry christmas

En nog veel plezier!

• 25 December 2011 - 21:11

Bob:

Wat zien jullie toch ontzettend veel moois , echt waar wat een prachtige reis !!!!!!!!!!!!!!
    Wij , Floyd , Duncan en ik wensen jullie mooie kerstdagen en en een prachtige reis zonder schade toe , en we hopen jullie volgend jaar gezond weer te zien .
    Groetjes en nog veel plezier , Bob .