Dag 16, 22 dec. Temuco – Santiago - Reisverslag uit , van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu Dag 16, 22 dec. Temuco – Santiago - Reisverslag uit , van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

Dag 16, 22 dec. Temuco – Santiago

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

23 December 2011 | ,

Na de hele lange dag gisteren was een “makkie” wel welkom. Het werd een “makkie”: weliswaar 682 km, maar dan de hele weg autobaan. Zo leeg als Argentinië/Patagonië was waar wij doorheen zijn getrokken, zo vol is Chili. We merkten dat al toen we over de grens gingen. Liggen in Patagonië veel uitgestrekte gebieden onontgonnen, in dit deel van Chili wordt het grotendeels gebruikt voor woningen, veeteelt, akkerbouw, etc. Op de autobaan gebeurt van alles, kraampjes langs de kant, voetgangers die oversteken, fietsers die soms tegemoet komen over de vluchtstrook, vrachtauto’s komen uit bedrijfsterreinen. Op een punt waar je langzaam moest rijden, omdat de autobaan een paar scherpe bochten maakt om over een brug te gaan, stond een historische ijzeren brug naast de autobaan. Het was verrassend te zien dat een auto op de rechter baan stopte, een oud mannetje eruit kwam om eens rustig over de leuning te gaan hangen. Op een autobaan! Verder was het een beetje een saaie reisdag, maar het schoot wel snel op. Dat kwam goed uit, want ongeveer 40 km voor Santiago had de Chileense Classic Volvo club een ontvangst geregeld met een hapje en een drankje. Er waren ook ongeveer 20 Chileense Volvo klassiekers. Morgen zullen we leden van de club weer ontmoeten want dan hebben ze aan het einde van de dag een welkom in een automuseum georganiseerd. Ze hadden zelfs uitnodigingskaarten gemaakt – prachtig! Santiago in was goed te doen, de routebeschrijving klopte helemaal en ondanks de spits reden we vlotjes naar het hotel. Het hotel ligt midden in de stad en de Volvo’s staan mooi onderin de parkeergarage. Het is weer een prachtig hotel en wij zitten deze keer op de 16de verdieping.

• 23 December 2011 - 12:50

Els Messina:

Wat is het fantastisch om jullie zo te volgen op een erg mooie reis door een werelddeel dat ik niet ken maar nu wel heel veel interesse in krijg.
    Geniet er van en fijne kerstdagen!!

• 23 December 2011 - 13:31

Bob En Anneke:

Wat leuk dat we elke dag weer gelijk foto's kunnen kijken! Liefs en groeten van ons

• 23 December 2011 - 13:42

Joan Van De Lustgraa:

Gezellig verslag van jullie met prachtige foto's.

Over twee dagen is het Kerstmis, dus ik wens jullie geweldige kerstdagen toe. Met de nodige feestjes zal dat jullie wel lukken, toch?
    Voor de jaarwisseling schrijf ik nog wel een keertje.
    Groetjes van Joan

• 23 December 2011 - 14:17

Elly & Rolf:

Wat een geweldige mooie reis.
    Schitterende foto's hebben jullie gemaakt van de natuur.
    Veel plezier nog en leuke feestdagen.

• 23 December 2011 - 20:36

Madeleine:

Hallo Hans en Majohrie,

Het is iedere keer weer genieten van jullie reisverslag en de filmpjes van team 83! Wat een reis, en wat een prachtige foto's. Geniet maar lekker van jullie rustdag en we blijven jullie volgen (in kerstfeer) Dit worden kerstdagen die jullie nooit meer vergeten, heel veel plezier en de beste wensen voor 2012

Groetjes Madeleine en John