Dag 7; 13 dec. Comodo Rivadavia naar Rio Gallagos - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu Dag 7; 13 dec. Comodo Rivadavia naar Rio Gallagos - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

Dag 7; 13 dec. Comodo Rivadavia naar Rio Gallagos

Door: hansenmajohrie

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

15 December 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Een lange rijdag van 785km voor de boeg. Toch hebben we nog een omweg van 50km vice versa gemaakt om het versteende bos te bekijken. De andere 2 teams besloten om mee te gaan. De weg was een gravelweg. Veel steenslag onder tegen de auto. Gelukkig hebben we een plaat onder de auto gemaakt.
Het landschap begon steeds mooier en gevarieerder te worden: bergen met verschillende kleurlagen en bergen in allerlei kleuren. Het leek wel een maanlandschap.
De anderen kwamen dolenthousiast uit de auto’s. Ze waren overweldigd door de natuurpracht.
De versteende bomen waren indrukwekkend groot en met prachtige kleuren. We hebben een klein ommetje gemaakt en veel foto’s. Er wacht nog een lange rit.
Onderweg bij Caleta Olivia vele ja-knikkers gezien (oliepompen). Er zit daar een rijke oliehistorie. En de eerste flamingo’s in een plas zien staan.
Ook vandaag lege benzinestations en zelfs een gerantsoeneerde uitgifte: maximaal 100 pesos. Gelukkig hebben we reserve bij ons. De auto houdt zich prima. Een tof karretje. Hoewel de wind ons soms behoorlijk van de weg probeert te blazen. Gelukkig weinig verkeer op de eindeloze weg. Patagonië is vlak met af en toe verhogingen in het landschap. Kaal op lage struiken na. En de zon brand er flink op.
De kilometerborden geven aan dat we al 2500 km van Buenos Aires af zitten! Het blijkt dat we toch langzaam omhoog geraakt zijn. We moeten flink dalen om naar het plaatsje te komen, dat aan de kust ligt. Het hotel is erg mooi (nieuw, fris ingericht)en heerlijk gegeten (kip). Wel staat het hotel in een mindere buurt en zijn we blij dat de auto’s op een afgesloten parkeerplaats overnachten.

• 15 December 2011 - 06:58

Susanne Belger:

Majohrie,
    Volg met genoegen[ja,en met JALOEZIE]jullie reis!Geweldig!!!

• 15 December 2011 - 11:32

André En Karen:

Geweldig leuk om mee te kijken en beleven. Al 2500 km onderweg, dat is 10%, de kop is er af en dan weet je dat de rest ook een succes wordt.
    Goede reis gewenst
    André en Karen