Trondheim 19 juni 2022 - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu Trondheim 19 juni 2022 - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

Trondheim 19 juni 2022

Door: Majohrie

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

19 Juni 2022 | Noorwegen, Trondheim

Een beetje uitgeslapen en bij het ontbijt met Chris en Bart gesproken. Zij zijn gisteren over de Lofoten gereden. Het blijkt dat we op Versteralen zaten en de Lofoten gemist hebben. Ze hebben een prachtige tocht gemaakt. Jammer dat we dat gemist hebben. Moeten we maar een keer op het gemakje terug.

Er was een Sami conferentie in het hotel en ze liepen in hun prachtige klederdracht. Je kon ze niet missen, ze spraken luidruchtig. Om 9 uur vertrokken voor 470 km naar Trondheim. De weg slingerde zich langs bergen en door dalen, langs rivieren die af en toe prachtige watervallen hadden en dan weer heel breed stroomden. Bij Mosjoen zijn we naar paalwoningen aan de rivier gegaan. Er lag een prachtige houten zeilboot bij één van de huizen. Alle café’s waren dicht. Bij de Lankforsen waterval- met een Zwitserse dame een praatje gemaakt. Zij en haar man werden in Zweden door onze groep ingehaald en ze herkende onze Katterug. Na een bakje koffie verderop nog een waterval gezien met een oud en vervallen huis met schuren. Het landschap veranderd langzaam: landbouw en veeteelt met grote boerderijen, hoewel we weinig koeien in de weiden zien. Soms schapen. De dorpen worden steeds groter en de drukte op de weg neemt toe. Er wordt op meerdere plaatsen flink aan de weg gewerkt. Vandaag niet zoveel tunnels als gisteren, maar wel een hele lange van 9 km.. Een paar zijn erg stoffig (4 km stof happen!). Na 100 km langs het Trondheimer fjord komen we in Trondheim. In het hotel verblijven diverse voetbalteams (politie/ marechaussee) die afgelopen week hun EK hadden. Naast het hotel is een zeer groot voetbalstadion. Vanavond vroeg eten omdat Max Verstappen straks rijden moet. Morgen gaan we een fietstocht door Trondheim maken. Het zonnetje schijnt nu lekker. Hopelijk morgen ook.