Dag 3; 9 dec. Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu Dag 3; 9 dec. Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

Dag 3; 9 dec. Buenos Aires

Door: hansenmajohrie

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

10 December 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Vandaag op ons gemak met Jaap en Magda Buenos Aires bekeken. Met metro, taxi's en veel gelopen.
Eerst op zoek gegaan naar de wijk de Boca, dit was ooit een sloppenwijk met golfplaat-huizen. Toen men de huizen in allerlei kleuren ging schilderen resulteerde dit uiteindelijk in een zeer toeristische trekpleister. Het ziet er ook leuk uit, met veel tango-dansers op straat en leuke terrasjes.

We hebben een enorme boekenzaak bezocht, die in een voormalig theater is gevestigd. Er stond een boek: Toys for Boys (oude auto's!!!).

We hebben ook de oude begraafplaats bezocht waar sommige familiegraven bijna huizen of kerkjes zijn. Een groot deel is beschermd cultuurbezit. Ook het graf van Evita Duarte is hier te vinden, nog steeds is hier veel belangstelling voor.

Terug bij het hotel konden we naar Pillar, hier had de Argentijnse Volvo Klassieker club een welkom voor ons geregeld. O.a. de Nederlandse ambassadeur sprak een woordje en startte de toer. De Argentijnse club had voor iedereen een mooie medaille geregeld. Er werd natuurlijk weer Tango's gespeeld en gedanst. Familieleden van Maxima schenen ook aanwezig geweest te zijn, maar ze zijn ons niet opgevallen. Met een hapje en drankje op zijn we vroeg terug naar het hotel gegaan. Richting Buenos Aires werd het verkeer steeds drukker in verband met feestelijke activiteiten. Gelukkig zonder moeite het hotel gevonden. Morgen vroeg op want er staat een hele langer rit (ruim 900 km) op ons te wachten.

• 10 December 2011 - 12:36

Susanne Belger:

Blijf schrijven Majohrie,dan is het net of we er een beetje bij zijn! Heel veel plezier!

• 10 December 2011 - 17:04

Margreet & Naufal:

Wij benijden jullie!!!!!!!!!!!!
    Wauw, wat een reis. Wij volgen jullie elke dag.
    Veel plezier en ... jullie alle '3' wel gezond blijven!
    Groet, Margreet & Naufal.

• 11 December 2011 - 13:09

Bob Van Betteray:

mooie pics , Duncan vond die brede straat ook mooi , ik vooral het paleis en het graf van Evita . jullie hebben vandaag wel een monsterrit voor de boeg zeg , jeetjemina en dat in Argentina , ben benieuwd hoe het jullie vergaat . ik ga proberen jullie reis en avonturen ( we maken er een boek van :"de avonturen van Hans & Majohrie in Zuid-Amerika".) vaak te volgen en een comment schrijven . groeten van de boys uit Hengelo and have a save trip .

• 12 December 2011 - 06:12

Senya Van Betteray:

Heel veel plezier gewenst!

• 12 December 2011 - 08:45

Helen:

Hey nicht,

wat een avontuur zeg! ik heb me aangemeld voor jullie volgende verslagen hoor (hsebel), blijven we mooi op de hoogte!
    Heel veel plezier en suces verder!

Groetjes

Helen (ook van Tante Ria he!)

• 12 December 2011 - 09:38

Ton Van Waard:

Mooie reis en ervaring waar jullie aan begonnen zijn! Veel plezier en succes, ik zal jullie via deze site volgen. Grt, Ton van Waard.

• 12 December 2011 - 11:41

Ria Bijnsdorp:

Wat ontzettend leuk om op deze manier met jullie mee te reizen en te genieten van alle foto's en feiten. Ik ga jullie volgen dat snap je. Ik ben benieuwd hoe Kerstmis gevierd wordt bij jullie, waarschijnlijk uitbundig!
    Rij save, geniet en kom weer heel terug in ons kikkerlandje.
    lieve groet,
    "Tante" Ria

• 12 December 2011 - 16:28

Juul:

Nadya en ik hebben aan jullie gedacht tijdens een uitstekend geslaagde Rally Happening met finish in mooi hotel na slechts 300 km. Ook een zonnetje net als jullie maar zoveel minder vermoeiend. Leuke foto's en ik hoorde dat mijn oude buurmeisje ook meedoet: doe haar (Iepje de Jong) maar de groeten... heel veel plezier tijdens de komende etappes, liefs

• 12 December 2011 - 16:46

Meike En Sybrand:

Hoi Marjorie en Hans, de kop is er inmiddels af. We gaan jullie met veel plezier volgen en hopen dat jullie een geweldige reis gaan krijgen! Toi, toi !!

• 13 December 2011 - 21:29

Dick Stokman:

heeeeeel veel plezier daar!! wel beetje jammer dat jullie niet met een oude toyota crown zijn gegaan lol.

groeten dick (je neeffie)