9 augustus 2014 Yellowstone Park - Reisverslag uit Big Sky, Verenigde Staten van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu 9 augustus 2014 Yellowstone Park - Reisverslag uit Big Sky, Verenigde Staten van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

9 augustus 2014 Yellowstone Park

Door: Majohrie

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

09 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Big Sky

Vandaag lekker uitgeslapen en naar Yellowstone gereden. Op zaterdag is het natuurlijk druk. Toch hebben we veel stops kunnen maken en veel geisers en warmwaterbronnen gezien. Door micro-organismen in het water die bij 60 graden leven kunnen, kleurt het water mooi blauw en langs de randen en in de uitstroom zijn rood, groen, geel en bruine tinten te vinden. Veel geisers spuiten niet regelmatig en het is steeds een verrassing als er een waterfontein omhoog schiet. De Old Faithfull is een geiser die wel regelmatig spuit en rondom zijn banken geplaatst en deze stromen vol met toeschouwers. Er is ook een enorme parkeerplaats voor al die toeschouwers. We zijn op goed geluk gaan zitten en hebben 3 kwartier gewacht op de uitbarsting. Gebruikelijk is 45 tot 160 minuten, we hadden dus geluk. Veel stoom en water. Vervolgens zijn we 100 km verderop naar een gebied in het park gereden waar het water veel kalk en andere mineralen uit de aarde mee naar boven neemt. Er zijn witte velden en bergjes en kommen ontstaan door al het kalk dat uit het water neerslaat. Ook hier bij wateruitstroom een kleurenpallet, maar hoofdzakelijk kalkwit. Een onaards gebiedje. De “stoomboot”-geiser liet nog een eruptie zien als afscheid. Op de terugweg stonden mensen langs de kant naar iets te kijken. Gauw foto's vanuit de rijdende auto gemaakt. Op de foto’s herkenden we een beer en herten. Bij McDonalds een snelle hap en om 21.00 uur waren we terug bij het hotel hoog in de bergen. Nu moeten we afscheid van de jongens nemen. Zij vertrekken woensdag vanuit Salt Lake City naar huis. Wij gaan morgen Canada in en hebben een rit van 900 km voor de boeg, dus op tijd vertrekken.

• 11 Augustus 2014 - 15:36

Lous Visscher-Pezie:

Lieve mensen,
    Wat een prachtige tocht maken jullie weer en dat ik daarbij ben!Ook leuk,dat de jongens erbij waren tot vandaag dan,helaas voor jullie.
    Prachtige foto's,deels herkenbaar,als je er geweest bent,maar zoals deze wel heel spectaculair.
    Verheug me op Canada,waar ik nu ook heen zou gaan,maar mijn zere heup moet eerst een nieuwe krijgen.Een jaartje uitstellen,maar ik ga nu met jullie meegenieten.
    Lieverds,goede reis.
    Liefs,Lous