28 maart 2014 Deventer – Offenburg (Duitsland) - Reisverslag uit Visp, Zwitserland van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu 28 maart 2014 Deventer – Offenburg (Duitsland) - Reisverslag uit Visp, Zwitserland van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

28 maart 2014 Deventer – Offenburg (Duitsland)

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

29 Maart 2014 | Zwitserland, Visp

Om 7.20 uur kwam de bus ons bij het Mercure-hotel in Deventer ophalen. We waren de laatsten die opgehaald moesten worden en dus reden we direct naar Didam. Bij restaurant Juffrouw Tok komen de bussen samen. Na een kop koffie zoeken we onze bus en laden de koffers in. We hebben een luxe bus met veel beenruimte, heerlijk. Chauffeur Rob heeft veel info over de gang van zaken en over de plaatsen en gebieden waar we langs komen. Er wordt door menigeen een uiltje geknapt want sommigen komen van ver en waren erg vroeg op.
Op weg naar het hotel in Offenburg doen we het plaatsje Speyer aan. Het heeft een mooie oude binnenstad met een grote Dom. Van buiten mooi en van binnen kaal. Onder de kerk is een crypte en grafkelder. Hier liggen sarcofagen van keizers- en koningsgraven zoals Konrad II de stichter van de Dom en zijn vrouw Gisela. Adolf von Nassau ligt links vooraan. In nissen zijn sarcofagen van 5 Speyerse bisschoppen uit de 12e en 13e eeuw.
Aan de hoofdstraat voor de kerk staan prachtige oude panden en op een terras in de zon smaakte de cappuchino met appelgebak heerlijk.
Op de terugweg zijn we de Protestantse Drievoudigheidskerk ingegaan. Binnen helemaal van hout met 2 gallerijen en helemaal beschilderd en met bladgoud bekleed was dit een lust voor het oog.
Daarna het laatste stuk naar hotel Sint Hubertus in Offenburg. Het eten was goed. Het hotel gedateerd en de bediening was aardig. We hebben lekker geslapen. Morgen om half 7 weer op.

• 29 Maart 2014 - 21:48

Sybrand En Meike:

Hoi mahjorie en hans, wat leuk weer een volgende reis van jullie te kunnen volgen. Dit keer comfortabel je laten rijden in plaats van afzien in een oldtimer, begrijpen we. We zijn benieuwd waar de reis dit keer naar toe gaat..het kaartje geeft hoog gespannen verwachtingen. We wensen jullie een hele mooie reis toe en volgen jullie belevenissen op afstand. Wij gaan dit jaar met john en madeleine een tripje naar ierland maken. Moet ook een prachtige reis gaan worden en we doen het op ons gemak met b&b's. Hartelijke groeten van meike en sybrand