Göteborg - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu Göteborg - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

Göteborg

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

27 Juni 2022 | Zweden, Gotenburg

Vandaag 320 km naar Göteborg. We verlaten Noorwegen en rijden Zweden weer in. Wel twee keer 20 km omrijden voor een bezoek aan Bastnes in Zweden, vlak bij de grens met Noorwegen, alwaar een historische sloop zich bevind. De sloperij is al tientallen jaren gesloten. Bomen van meer dan 15 cm in diameter groeiden door de auto’s heen. Heel veel kattenruggen, meeste in erbarmelijke staat. Ook Fords o.a. Angila’s en Mercedessenen een enkele Amerikaan en busjes. Velen van de groep liepen vol verwondering rond tussen de autowrakken die verscholen tussen de bomen en struiken liggen. Het was prachtig zonnig warm weer. Veel minder werkzaamheden aan deze weg dan wat we gisteren hadden. De route slingerde zich tussen meren en bossen door en overal bloeien de lupines. Om half 6 stond er een bus klaar die ons naar het Marstrand reed. Wel hebben we nog gewacht op de Ronald (de monteur) en Yvonne die met hun bus de Kever met Angelique en Harry trok. De Kever had een knal gegeven en deed niets meer. Ze waren op anderhalf uur van het hotel. Respect voor Ronald. Hij trekt ze nog naar en van de boot. Toen ze er waren zijn wij vertrokken en zijn ze na gekomen met een taxi. Na een uur bereikten we Marstrand. Met een pontje over gevaren en toen naar het fort geklommen. Volvo heeft hier jaren geleden hun dealers met partners op een feest getrakteerd en Joep vond dat hier een mooi afscheidsfeest gehouden moest worden. En dat is gelukt. Het is midzomer en alle Zweden zijn de stad uit en feest aan het vieren, dus het was een klus het te organiseren. We krijgen eerst een rondleiding en uitleg over de bouw van het fort en klimmen naar de eetzaal waar een driegangen diner wacht. Toespraakjes en een lied door Joep gecomponeerd. Boven op het dak de zonsondergang afgewacht en toen weer terug naar het hotel. Een zeer geslaagde avond.