15 mei Cooinda – Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu 15 mei Cooinda – Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

15 mei Cooinda – Darwin

Door: Majohrie

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

15 Mei 2017 | Australië, Darwin

Vandaag geen grote afstand: 300 km. ongeveer. We dachten wat te kunnen uitslapen. Daar hadden de plaatselijke bewoners: papegaaien en ander gevogelte, andere gedachten over. We hadden geen wekker nodig, ze krijsten ons wakker in alle vroegte. Weer eens wat anders. We hadden rotsschilderingen van de Aboriginals bij Ubir park willen bekijken, maar de kreek stond 6 meter 26 cm boven zijn normale peil. Ons autootje maar niet op de proef gesteld. Daarom op ons gemakje naar Darwin gereden. Nog een paar koffie- en 1 tankstop en een stukje graffelweg naar een meertje om vogels te spotten. Bij de info bleek dat een wandeling van 2,5 uur in de brandende middagzon met krokodilwaarschuwing: maar niet gedaan. Het eerste stuk was dichtbegroeid met bomen: palmbomen, gombomen en hoog gras, af en toe een grote grasvlakte rond riviertjes. Hier waren veel vogels actief. Het laatste stuk was langs ruim opgezette bebouwing. Darwin heeft circa 125.000 inwoners en is de enige grote stad in noord Australië. In de 2e wereldoorlog hebben Japanse vliegtuigen Darwin gebombardeerd en in 1974 is er een tornado over de stad geraasd waarbij 70% van de bebouwing vernietigd werd. Aan de kust ligt nu een moderne stad met wolkenkrabbers. Om 2 uur kwamen we bij ons hotel aan de kust van Darwin. Zwemmen in zee: kwallen, krokodillen en haaien. Dus maar in het zwembad van het hotel afkoelen. Om de hoek zit een supermarkt en slijterij. En heel veel eettentjes. We zagen een Japans restaurant en Hans wilde graag Sushi eten. Het was een goede keuze. Morgen gaan we springende krokodillen kijken!

• 15 Mei 2017 - 19:08

Ineke Jonas:

Hallo Majohrie, ik geniet telkens weer van je verslagen. Nu in het Kakadu national park. Daar zijn wij ook geweest en ook geslapen in de huisjes. Darwin hebben we ook bezocht en geslapen. Heel erg leuk om de foto's te zien. Fijn dat jullie auto het goed doet. Gaan jullie langs de oostkust van Australië terug ?
    Dan is het wel een hele reis. Wij hebben de grote stukken steeds per vliegtuig gedaan. Fijne ries verder en ik zie uit naar de volgende verslagen. hartelijke groet. Ineke Jonas

• 15 Mei 2017 - 22:47

Bob En Anneke:

Wat een mooie foto's en wat zien jullie een overweldigende mooi Land!
    Groeten B en A