11 mei Fitzroy Crossing – Kununurra - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu 11 mei Fitzroy Crossing – Kununurra - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

11 mei Fitzroy Crossing – Kununurra

Door: Majohrie

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

11 Mei 2017 | Australië, Kununurra

Om half 7 ontbijt en op tijd gaan rijden, was het advies. We hadden 640 km voor de boeg en weinig bezienswaardigheden onderweg. In de ontbijtzaal hing een foto van het hotel omgeven door water. De rivier staat nu laag, maar in de regenperiode kan het water tot grote hoogte stijgen. Vandaar dat ons deel op palen staat. De auto goed vol getankt want de eerst volgende tankmogelijkheid is op 290 km. De weg is veel gevarieerder als de voorgaande dagen. Er zijn bergketens en de weg slingert hier prachtig doorheen. Ook hier Baobab-bomen, bloeiende struiken en veel boomgroei. Na de eerste tankstop hebben we helaas een roofvogel tegen de auto gehad. Hij landde vlak naast de weg en vloog meteen weer op omdat wij met 100 km/uur eraan kwamen. Jammer. Later vloog er nog een vogeltje tegen de voorruit. Gelukkig leverde het beide keren bij ons geen schade op. Er ligt een prachtig gebied op 50 km van de hoofdweg, maar alleen te bereiken met 4-wheel drives. Dus niet voor ons. Misschien dat we morgen in het plaatselijke park nog Bungle-bungles kunnen zien. Dit zijn op bijenkorf gelijkende bergen, oranje-zwart gestreept. We konden goed doorrijden en waren tegen drie uur bij het hotel. Hotel Ibis. Buiten liepen 3 Ibissen op het gras! Aan de overkant is een bottle-shop: voor alcoholische dranken. Hans heeft lekkere wijn uitgezocht. Daarna nog heerlijk in het zwembad afgekoeld. In de lucht werd een roofvogel steeds weggejaagd door een groep kleinere vogels. De roofvogel bleef maar proberen. Mooi gezicht in de ondergaande zon. Om 5:15 uur gaat de zon onder en is het snel donker. Dan willen we liever niet rijden, want enkele dieren gaan dan op het warme asfalt liggen. Overmorgen gaan we van West-Australië naar de Northern Territory en daar is het 1,5 uur later: dus weer eerder opstaan! En 7,5 uur verschil met Nederland.