1 & 2 mei 2017 Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu 1 & 2 mei 2017 Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

1 & 2 mei 2017 Perth

Door: Majohrie

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

02 Mei 2017 | Australië, Perth

Na de lange dag hebben we heerlijk geslapen. Om 14:50 uur vliegen we naar Perth waar we een beetje verlaat aankomen om 22:45 uur. De douane was uiterst vriendelijk en we konden overal snel door. We hoefden onze bagage gelukkig niet uit te pakken. Met een taxi naar het hotel waar we om kwart voor 12 aankwamen. Een berichtje van de organisatie: half 7 ontbijt, 7 uur vertrek naar de haven om de auto’s te halen. Slapen kwam er niet van we hebben liggen draaien in bed, jetlag sloeg toe de tweede dag. En we waren niet de enigen, bleek ’s ochtends. Na een taxirit van een kwartier waren we bij het ophaalpunt in Fremantle. Na registratie van de bestuurders konden ze het terrein op om de laatste auto’s op te halen. Gisteren was al een deel opgehaald. Het liep allemaal op rolletjes! Onze katje startte in 1 keer! Geen lege accu deze keer. De auto zag er netjes uit. We moesten 25 km verderop naar een keuringsstation voor de APK. En ze waren daar streng, maar wel begripvol. Onze auto lekte olie. We zijn naar een Carwash gegaan waar voor 88 dollar de motor schoongespoten is. Een hoop geld, maar goed…als de auto maar door de keuring komt. Hans had gezien dat 1 van de bouten van de kopdeksel niet goed vast zat en dat er olie langs kwam. Aangedraaid, schoongespoten en goedgekeurd. Toen nog een hoop papierwerk voor de verzekering en we waren erdoor. Om 13 uur hadden we alles achter de rug. Keurmeester Stuart was speciaal opgeroepen om onze groep auto’s te keuren. En de caissière was zo aardig om haar lunchpauze in te korten zodat we allemaal vandaag geholpen konden worden. Aardige mensen. Hans was bezig de bodembeschermplaat te monteren en dat nam tijd in beslag. Ook de kabel van het linkerraammechanisme was losgegaan en ook dit creatief (knoop in de kabel) hersteld. Om 4 uur waren we bij het hotel. In het centrum aan de haven hebben we lekker gegeten. Morgen gaan we eerst naar de pier om een groepsfoto te maken. Van de 10.000 km, morgen slechts 420 km, moet een makkie zijn. Morgen op pad!

• 02 Mei 2017 - 15:09

A.Francois:

Nauw nauw dat katje moet er aan geloven helemaal aan de andere kant van de wereld. Wat een avontuur weer, succes! Andre en Karen

• 02 Mei 2017 - 17:50

Ineke:

heel veel plezier en veel geluk bij deze reis

• 02 Mei 2017 - 20:19

Bob Van Betteray :

Mooi te zien dat jullie én de auto heel in Perth zijn aangekomen.
    Heel veel plezier en een prachtige reis gewenst.
    Greetz Bob.

• 02 Mei 2017 - 20:39

Anneke Bijnsdorp:

Wij wensen jullie een prachtige reis toe veel liefs van Bob en Anneke!