22 augustus 2014 Anchorage - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu 22 augustus 2014 Anchorage - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

22 augustus 2014 Anchorage

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

22 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Anchorage

Om 8:30 naar de haven noordelijk van de stad, om de auto in te leveren. Procedure verliep in 10 minuten. Jan Bruins had ondertussen de 4 dames naar de binnenstad gebracht en toen wij klaar waren ook ons. Met z’n 8en rondgelopen. We zijn naar het westelijke uitkijkpunt gegaan en zagen Beluga’s (kleine dolfijnen met een bult op de kop) in het fjord Knik Arm. Ze zijn spierwit, dus heel duidelijk zichtbaar als hun rug uit het water steekt. Langs het treinstation lopend zagen we weer een trein klaar staan, maar zonder dubbeldekwagon. Achter het station is Ship Creek Valley en daar zagen we vissers die op zilverzalm visten. Ééntje had beet toen wij stonden te kijken. Daarna met Bob en Marjo door de stad gelopen en via een mooi fietspad en Spenard Road terug naar het hotel gelopen. Lekker gezwommen in het zwembad en voor het eerst in de brandende zon zitten zonnen. En dat in Alaska! ’s Avonds met z’n 6-en gegeten bij het restaurant aan het Spenardmeer. Er liggen rondom het meer vele watervliegtuigen. Continue waren ze ook aan het opstijgen (kennelijk om naar een eiland te gaan waar ze het weekeind doorbrengen). Een hoop herrie, maar wel mooi om te zien. Morgen terug naar huis, vluchten zijn ingecheckt. Nu maar hopen dat de overstaptijd van 1 uur in Minneapolis voldoende is om de vlucht naar Amsterdam te halen.
Daarmee komt er ook een eind aan ons verslag, we hebben een prachtige tocht gemaakt. Weliswaar met een ongeluk, maar dat kwam allemaal toch wel weer op z’n pootjes terecht. De jongens zijn in de VS erbij geweest, wat we geweldig vonden. De auto heeft het uitzonderlijk goed gedaan, eigenlijk nauwelijks wat aan hoeven te doen. Ook de vele reacties waren leuk en daarvoor nog hartelijk dank. Het was gezellig met jullie op de achterbank. We hebben de groeten doorgegeven en natuurlijk ook de groeten terug. We gaan de laatste restjes in de koffers proppen en morgen op naar het vliegveld. Tot een volgende keer!

• 23 Augustus 2014 - 20:33

Meike En Sybrand:

Hans en Majohrie, We hebben genoten van jullie verslagen. Bijna iedere dag bij de koffie was het raak! Geweldig! Ook de foto's bij de verslagen waren een fantastische aanvulling. Wanneer gaan jullie met vakantie om uit te rusten? We wensen jullie en de anderen van de groep een veilige terugreis en kijken nu al uit naar jullie volgende reis.
    groetjes van Meike en Sybrand

• 24 Augustus 2014 - 00:32

Theo Van Wijk:

Bedankt voor jullie verslag met fotos' en een behouden reis terug.
    Theo

• 24 Augustus 2014 - 08:01

Magda En Jaap:

Hola Hans en Majorhie,

Wat was dit weer geweldig; wij zijn zo met jullie meegereden. Wat een tocht. veel zwaarder dan Panamericana lijkt ons. Al weer thuis? Tijd om bij te komen? Toch fantastisch dat de Volvo het zo goed gedaan heeft; Tja een koe; dat is andere koek.
    Laten we iets afspreken om bij te kletsen. tot gauw!!

• 24 Augustus 2014 - 10:40

Dick Waanders:

Bedankt voor jullie reisverslag , we hebben ervan genoten.

jacqueline & dick