8 augustus 2014 Big Sky bij Yellowstone park - Reisverslag uit Big Sky, Verenigde Staten van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu 8 augustus 2014 Big Sky bij Yellowstone park - Reisverslag uit Big Sky, Verenigde Staten van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

8 augustus 2014 Big Sky bij Yellowstone park

Door: Majohrie

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

08 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Big Sky

Om half 8 de auto’s gestart en langs Great Salt Lake een stuk autobaan naar het noorden genomen. De kortste weg is de autobaan volgen, maar mooier is het om binnendoor te rijden. Het is weer een heel ander landschap als gisteren. Afgeronde bergen met bomen en veel riviertjes en groen alom. We wanen ons in Oostenrijk. Bij een uitkijkpunt stonden een paar Volvo’s en er werd besloten om een groepsfoto te maken. De auto’s werden naast elkaar gezet en iedereen moest aan de kant. Een aantal fotografen: Gea, Walter, Team 83 en Sander beklommen een heuvel aan de andere kant van de weg en gaven instructies: iedereen weg, iedereen aan de kant van de weg voor de auto’s. Natuurlijk kwamen er steeds meer Volvo's bij. Daarna in colonne terwijl team 83 verderop stond te filmen. Tussen de middag even iets drinken in een barretje (en de toilet natuurlijk) toen kwamen Ria en Popko binnen. Haar tas met paspoort was in Mexico gestolen en ze waren gisteravond eindelijk terug bij de groep. Ze besloten om met ons op te rijden. De wegen zijn prima. Helaas af en toe wegwerkzaamheden waarbij een weghelft eruit ligt. Dat schiet niet op. Het Grand Teton National Park doorgereden. Dit is een bergketen waar sneeuw op ligt en gletsjers te zien zijn. We zagen een vos en hert lopen. Het park gaat over in Yellowstone Park. Er stonden mensen langs de kant en rangers waren het verkeer aan heet regelen: er liep een beer aan de andere kant van een stroompje. Verderop: 3 herten. We zagen stoom uit de grond komen. Hier zijn geisers te zien, maar daar komen we morgen voor terug. Een kudde elanden was verderop aan het grazen. We kwamen een bord tegen, die aangaf dat we op 2436 meter hoogte zitten (hoger dan de meeste Oostenrijkse bergen). We rijden al dagen op een hoogte van ong. 2000 meter. Helaas kwam een regenbui de boel verpesten. Emmy en Egbert sloten zich bij ons aan. Midden in het park is een tankstation, restaurant, winkel en hotel-complex een stukje van de hoofdweg. Egbert dacht dat we verdwaalden, maar begreep de P-pauze. Doorgereden naar het hotel: dit is een skiresort in de bergen. Prachtig gelegen en een mooi hotel met grote kamers. Er werden hotdogs en hamburgers op de barbecue voor ons klaargemaakt. We kregen een oorkonde vanwege de aanrijding met de koe als de doorbijters van de Indiantrail. Leuk! Morgen weer terug naar het Yellowstone park voor de geisers en watervallen.