30 juli 2014 Guaymas - Reisverslag uit Guaymas, Mexico van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu 30 juli 2014 Guaymas - Reisverslag uit Guaymas, Mexico van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

30 juli 2014 Guaymas

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

30 Juli 2014 | Mexico, Guaymas

Om 8:30 stonden we bij het douane kantoor. Het kantoor stond bijna naast het hotel. Ze waren erop voorbereid dat we kwamen, alleen de man die de inklaring moest verzorgen was meer ervaren in het inklaren van boten. Voor elk veld in de computer waar hij iets moest invoeren, belde hij wel voor advies. De eerste auto (van Egbert) duurde 45 minuten, maar dat was wel de eerste inklaring van de 10 auto’s. Daarna duurde het voor Frits 30 minuten en bij mij (derde in de rij) koste het slechts 15 minuten. Dat je nog zo gelukkig kan worden van een sticker en een papiertje! We gingen dus pas ca. 10:45 weg en dan 780 km rijden. De Tom-Tom gaf aan dat we er rond 22:00 zouden aankomen. Onze ervaring is dat je er dan wel 2 uur bij op kan tellen, dus weer rond middernacht binnen. De weg en omgeving was wel saai, goede autobanen die veelal langs de kust gingen. Hele stukken met landbouw, ook stukken met veel cactussen en overwegend groen, dus ook niet dor. Het was wel verschrikkelijk warm, rond de 40˚C. In dit gebied valt het op dat er veel patrouilles van politie en leger worden gehouden, vaak 2-5 pick-ups met in de bak politie (municipal en van ministerie) of militairen met machinegeweren, waarbij vaak 1 op de “uitkijk” staat in de achterbak. De helft is vriendelijk en lacht en zwaait naar ons, de rest kijk streng voor zich uit. Ook veel checkposten, we komen er allemaal zonder problemen door heen. De militaire checkposten lijken wel op die in Columbia, met zandzakken gebouwde uitkijkposten. Ook een aantal fiscale checkposten en checkposten tav fruit, wat kennelijk niet meegenomen mag worden. Regelmatig moet getankt worden, vooral door Twan, omdat hij geen grote tank of gekoppelde reserve tank heeft (elke 250 km). Ondanks de nodige stops, kwam het aankomst tijdstip volgens de Tom-Tom steeds verder naar voren. Uiteindelijk kwamen we om 21:15 aan bij het hotel. Daar wachtte ons een verrassing, ook hier is het nog weer een uur vroeger (dus 2 uur vandaag), maw het was 20:15, de rest van de groep die aanwezig was, was net begonnen om naar het diner te gaan. We konden dus zo aansluiten. Het is een Holiday Inn hotel, prachtig vergeleken bij de laatste 3 hotels en met werkend internet! Morgen weer vroeg op, het wordt een behoorlijke rit maar ook moeten we de grens over naar de Verenigde Staten.

• 31 Juli 2014 - 12:44

Meike En Sybrand:

Mensen! Wat een monsterrit. We hangen aan jullie lippen! Nou, ja aan de bumper! Hoe gaat het met Majohrie haar gezondheid? Wat een deceptie en dan in die hitte in de auto. Veel sterkte en we blijven jullie volgen. Groetjes ook aan Piet en Agnes.