27 augustus: Belfast naar Omagh - Reisverslag uit Omagh, Verenigd Koninkrijk van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu 27 augustus: Belfast naar Omagh - Reisverslag uit Omagh, Verenigd Koninkrijk van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

27 augustus: Belfast naar Omagh

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

27 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Omagh

Het was inderdaad met andere gasten aan een tafel ontbijten.  Na 15 jaar B&B stopte de eigenaar ermee, de 3 panden stonden te koop, de recessie heeft ook hard in deze branche toegeslagen. Hij vertelde dat het echt Iers weer is: 's winters harde regen, zomers lichte regen. Dus we hebben niet te klagen.
We hebben de kustweg naar het noorden opgezocht en dat is zeer de moeite waard. Veel schapen en koeien in ommuurde weiden. We reden langs mooie inhammen met vaak witgeschilderde huizen, strandjes en vissersboten. Heel idyllisch.
Bij Glenariff Forest park koffie gedronken. In het park zijn prachtige watervallen die met regenwater ontstaan. Ze kletteren over de basaltrotsen. Alleen vanuit de verte gekeken. De wandeling ging te lang duren en we hebben nog meer op het programma.
Een toeristisch kustweggetje naar Torr Head, waar geen bussen en caravans toegestaan zijn, gaf weer mooie beelden. De weg klom en slingerde dat het een lust was. Af en toe erg smal en dat was goed opletten. Er was consequent een middenstreep op de weg, ook in het geval dat de weg erg smal werd, 1 weghelft werd dan 1 meter breed, hoe ze dat precies bedacht hebben was voor ons niet duidelijk.
In Bellycastle was een jaarmarkt waar het erg druk was, dus gauw verder. De Carrick-a-Rede touwbrug was een must: de zalmvissers gingen daar vroeger met een touwbrug al over naar een rots waar ze hun boot te water lieten. We waren niet de enigen. In 1-richting in colonne de brug over. De brug wiebelde door de wind en dat gaf wel een kriebel.
10 km verder ligt The Giant's Causeway: 40.000 steenkolommen door lava opstuwing  gemaakt. De meeste zijn (of waren) 6 kantig. Door erosie zijn ze vrij gekomen. Indrukwekkend om te zien, net als de versteende bomen in Amerika. Het is maandag, maar toch een drukte.
Via hoofdwegen wilden we naar ons hotel. Eindelijk geen regen, dus met open kap verder, later zelfs in de zon! Er was een opbreking en dus moesten we binnendoor over prachtige weggetjes langs de Sperrin Moutains. Weer een mooie omgeving.
Ons B&B is een statig landhuis. Het oudste deel is rond 16 honderd al gebouwd, de rest rond 18 honderd. We kijken uit over het park.
In een pub vlakbij hebben we gegeten. De serveerster snapte niet wat sinaasappelsap was, maar haar collega was gelukkig iets snuggerder.
We hebben er lekker gegeten. Daarna in onze statige kamer heerlijk ontspannen.

• 27 Augustus 2012 - 22:47

Theo:

Dubbel genieten!
    Helaas geen foto's vandaag….

• 27 Augustus 2012 - 22:50

Majohrie Wierbosch:

Theo, Even wachten.... we zijn nog aan het selecteren, er zijn er vandaag veel te veel om uit te kiezen, was erg mooi vandaag,
    Hans

• 28 Augustus 2012 - 11:19