24 augustus 2012 Milton House - Isle of Skye - Reisverslag uit Drumnadrochit, Verenigd Koninkrijk van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu 24 augustus 2012 Milton House - Isle of Skye - Reisverslag uit Drumnadrochit, Verenigd Koninkrijk van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

24 augustus 2012 Milton House - Isle of Skye

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

24 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Drumnadrochit

Het weer is wat minder vandaag. We gaan een rondje op het eiland Skye maken.
De omgeving is prachtig. Veel bloeiende heide en heel veel groen. Geen wonder met al die regen. We kwamen langs vele meren: Loch's. Via een hoge brug bereikten we Skye. Het zuidelijk deel heeft door gletsjers gevormde bergen terwijl het noordelijke deel een vulkanisch plateau is. Er waren hele stukken waar geen bebouwing was. Een paar havenstadjes en schaapsboederijen kwamen we tegen. In het noorden een mooie klif bewonderd. Ondertussen werd onze auto bewonderd en gefotografeerd. De zon kwam voorzichtig te voorschijn. Na het ronden van de noordpunt reden we weer de motregen in, helaas. Het laatste stuk regende het flink.
Bij de Talisker Distillery was het een drukte. Leuk om een whiskystokerij te bekijken. Acht gistvaten van 53000 liter, 5 koperen destillatievaten en een groot opslagmagazijn konden we bewonderen. De whisky gaat 10 tot 34 jaar op vat. Er zijn daar 14 natuurlijke bronnen waar ze water van betrekken die een deel van de smaak bepalen. Dat is de reden dat ze in een uithoek zitten. Natuurlijk eindigde de rondleiding in de shop en moest er nog ingekocht worden. Op de terugweg bij een Inn gegeten. Een jonge knul met kilt bediende.
Ons hotel is een oud statig huis met veel trappertjes, glas-in-loodramen, erkertjes, overal boeken, twee zitkamers, twee eetzalen en als klap op de vuurpijl: gratis whisky, sherry en port beneden in de hal. Een beetje Falty Towers achting, maar dan met fatsoenlijke bediening. De partner van de manager heeft gisteren onze auto die voor de ingang stond veelvuldig op de foto gezet. Misschien komt er nog één in een reclamefolder.

• 25 Augustus 2012 - 08:14

Jaap En Magda De Wijs Snijders:

Ha die wereldreizigers,
    leuk om te lezen zeg; dat jullie over Skye rondtrekken. Toen wij daar met de camper door Schotland trokken in 2007 hebben we een week op Sky gestaan. Ook die brouwerij bekeken en daar aan het water overnacht. Wel een paar goede flessen aangeschaft. We stonden later toen op een camping waar niet de bakker kwam maar de visboer met heerlijk verse vis. Al veel zalm gegeten?
    Hier eindelijk spatje regen na al die droogte. Veel sleutelen; het seizoen begint weer. In september veel verhuur. Maandag begint school weer. dus...druk druk druk
    blijf genieten, Jaap

• 25 Augustus 2012 - 09:42

Sybrand En Meike:

Geweldig! Leuk om uiteindelijk via jullie een glimp van Skye op te vangen :-) PS: zelfde foto van Eilean Castle - mooi en sinister he? Nog heel veel plezier !! en wat een plaatje is die Jag toch in dat schotse landschap...
    groetjes, Sybrand