23 augustus: Edinburgh - Drumnadrochit - Reisverslag uit Drumnadrochit, Verenigd Koninkrijk van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu 23 augustus: Edinburgh - Drumnadrochit - Reisverslag uit Drumnadrochit, Verenigd Koninkrijk van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

23 augustus: Edinburgh - Drumnadrochit

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

23 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Drumnadrochit

Vanochtend de ringweg opgezocht en niet via het centrum gereden. Dat was een beetje om, maar lekker rustig. Hans heeft een bedrijfje gevonden die v- snaren verkoopt. Het ligt aan de kust in noord- Edinburgh. Hij kon er twee kopen en heeft er een meteen opgelegd. De verkoper wou er eerst niets voor hebben, maar was met 5 pond al tevreden. Hij moest de auto natuurlijk komen bewonderen.
Verder langs de kust gereden en de Forth-spoorbrug bekeken. Hij staat op vele foto's en reclames van Edinburgh. Daarna over de ernaast gelegen autobrug naar de overkant en via Perth de Schotse Hooglanden ingereden. Het hoogste punt van vandaag ligt op 960 meter. Dit is een skigebied maar er lag gelukkig geen sneeuw. Wel regende het een beetje. We hebben ondanks de kleine buitjes gedurende de dag toch met de kap open gereden.
Balmoral Castle konden we helaas niet bezoeken want de koningin verblijft daar in augustus.
Het is een prachtig en groot natuurpark waar Balmoral ligt. Even verderop in Ballater heeft een stationnetje gelegen. Het spoor is weg en het houten station is nu museum en lunchroom.
Een heerlijke appeltaart met ijs en koffie als lunch op koninklijke bodem.
Het eerste stuk zagen we veel graanvelden. Schapen, koeien, heidevelden op de bergen afgewisseld met dennenbossen in de Highlands. Een mooi stuk natuur met smalle slingerende weggetjes, bruggen waar één auto per keer over kan, wie het eerst komt....
We hebben een stuk langs Loch Ness gereden maar geen Nessie gezien.
Het hotel ligt een eindje van de weg. Het is een oud en statig huis met krakende vloer en scheve trappen. En wie weet een spook?

• 24 Augustus 2012 - 12:23

Lous Visscher-Pezie:

lieve Majohrie en Hans,
    Wat een verrassing om weer zo'n gezellig verslag van jullie te lezen!En dat vanuit Bonnie Scotland.Verheug me er alweer iedere dag op om te lezen en te bekijken.
    Maar woensdagochtend vertrek ik vroeg van huis om in Den Haag broer Jan op te halen om samen aan de [jullie vervolg-] reis naar Ierland te beginnen. Mijn XK doet het prima [heb ik geen andere motor voor nodig!] en ik hoop dat jullie nu en wij straks mooi weer hebben.Geniet!
    See you in Cork.
    Liefs Lous

• 24 Augustus 2012 - 20:09

Ma Bet:

majhorie ik zou toch maar onder het bed kijken als ik jou was mooie rit verder jongens doe de koningin de groeten met een mailtje hans je bent toch maar een marzelaar met weer wat gratis tekrijgen zien je er zo zielig uit?och je iedereen kan het berichtje lezen? groetjes ma fijne reis geniet er van