Dag 39, 14 jan. Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu Dag 39, 14 jan. Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Majohrie Wierbosch - WaarBenJij.nu

Dag 39, 14 jan. Cartagena

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Majohrie

15 Januari 2012 | Colombia, Cartagena

Vandaag de auto uit- en ingepakt. De temperatuur is tropisch en zeker op de parkeerplaats in de zon geen lolletje. Om 13.00 uur in colonne met 20 auto's naar de haven gereden en de auto daar ingeleverd. Er stonden busjes klaar om ons naar het hotel terug te brengen. Dwars door de oude stad. Rest van de dag een echte rustdag genomen en in het zwembad doorbracht. Je kunt ook naar de Atlantische oceaan (is weer eens wat anders dan de Pacific) en ook daar hebben we in gedobberd. Water is erg warm in vergelijking met de Pacific. De Caribische zee, zoals het hier heet, wordt behoorlijk afgeschermd door vele eilanden (oa Cuba) en ligt dicht bij de evenaar, vandaar zullen we maar zeggen. We hadden het te warm om de binnenstad en de stadsmuur te bekijken, wel jammer, maar het zwembad was een goed alternatief.

's Avonds is er een groot caribisch eindfeest. We werden door een prachtige bus opgehaald. Aan één kant open, met lange banken en geen glas in de ramen. Vol geschilderd met leuke taferelen. Een gids vertelde het nodige over Columbia en met name Carhtagena. We werden bij de stadsmuur afgezet. Een spandoek verwelkomde ons en op de stadsmuur is een openlucht-bar met prachtig uitzicht. Er kwamen tapkokers met bier op tafel, hapjes en andere drankjes werden rondgedeeld. Er waren de nodige "dank je wel" toespraken voor technisch team, artsenteam,Sapa-team, Fred en Klaaa Postma natuurlijk. Tevens de club van 16.000. Mannen die de tocht het stuur niet uit handen gegeven hebben.
Een caraïbische muziek en dansgroep verhoogde de sfeer en met een dans besloten we een gezellige avond.
Morgen vliegen we eerst naar Bogota (hoofdstad Columbia, 1 uur), dan naar Panama stad (1,5 uur) en daarna (10 uur) naar NL.

Nog wat statistiek:
We hebben 17571 km gereden, de auto heeft gemiddeld 1 op 11,5 gelopen. We hebben 1,5 liter motor olie toegevoegd. We hebben GEEN (en dat is heel bijzonder voor ons) lekke banden gehad. We zijn erg gelukkig dat we de oorspronkelijke binnenband banden hebben vervangen door tubeless velgen/ banden. Remolie reservoir is geen millimeter gezakt. We hebben 1 lampje en 1 zekering vervangen en serieuze problemen met de voorwielophanging gehad (aandachtspunt voor een volgende trip).
We hebben zes landen bezocht, 6 verschillende munteenheden gebruikt. We zijn in de meest zuidelijke stad ter wereld geweest: Ushuaia: 54° 48 ZB, onze reis ging over de evenaar en eindigde in Cartagena de Indias, 10° 24 NB.

We willen iedereen hartelijk danken voor het lezen van ons verslag en de gegeven reacties, al dan niet via de site of via e-mail of sms. Het heeft ons zeer aangemoedigd elke keer weer een verslag te schrijven. We hebben daarmee ook een uniek reisverslag voor onszelf geschreven, het was een fantastische reis.

Het zit er echter nu op, tot een volgende reis……

Bedankt,
Majohrie en Hans

• 14 Januari 2012 - 23:27

Juul:

Lieve Hans en Majohrie, ik heb van jullie en jullie reis genoten! Goede reis en welkom thuis in Nederland!

• 15 Januari 2012 - 07:14

Roel&Inez:

Wat een geweldige reis! We hebben genoten van jullie verslagen.
    Tot ziens.

• 16 Januari 2012 - 07:01

Susanne Belger:

Welkom thuis,ik heb genoten van jullie verslag!Ik wil ook.....Frank stopt met werken .....klein kansje!!!!

• 18 Januari 2012 - 18:38

Hannie En Peter Stok:

Beste Majohrie en Hans,

Wat een fantastische en indrukwekkende reis.
    Hopelijk hebben jullie een goede terugreis envoor jullie (en de andere reizigers) een welkom thuis in Nederland!

Groetjes,
    Hannie en Peter

• 27 Januari 2012 - 19:16

Margreet & Naufal:

Wij lezen jullie verslagen nog steeds.
    Nogmaals dank voor het delen van jullie avontuur.

• 25 Maart 2012 - 16:20

Rallyteam Verkuijlen:

Hallo Hans en Majohrie,

Ademloos heb ik jullie reisverslag gelezen en foto`s gekeken. Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt. Daar is maar 1 woord voor, GEWELDIG.
    Door de mooie verslagen heb ik een goede indruk gekregen van jullie tocht.

Groeten en tot zondag!

• 09 April 2012 - 08:22

Richard En Margriet :

Hallo Hans en Marjohrie,
    Ontzettend mooi verslag. Geen wonder dat jullie genoten hebben. We volgen de uitzendingen op de tv hoor!!

groetjes,
    Richard en Margriet

• 10 September 2012 - 23:53

Irma Runneboom :

Hallo Hans en Marjohie,
    Ben meteen gaan zoeken en ga alles lezen over jullie geweldige reis ,en was leuk om jullie weer te zien in Ierland !!!
    Vele groetjes,
    Irma Runneboom